Nieuwtjes

Beste volgers,

7 januari trappen wij het nieuwe kalenderjaar af met de 2e editie van het Virgil voetbalschool/Dijkstra Klimaattechniek Nieuwjaars toernooi.

14 januari starten wij met de eerste training van periode 3!

Periode 3 loopt van 14 januari t/m 11 maart 2022.

Het Nieuwjaars toernooi ziet er als volgt uit:

- Het toernooi is gratis voor diegene die zich aanmelden voor periode 3!

- De spelers mogen 1 vriendje of vriendinnetje meenemen naar het toernooi.

- Het toernooi word gespeeld in teams van 4 (2 koppels komen bij elkaar).

- Enkel inschrijven voor het toernooi kan niet. Dit houd dus in dat enkel deelnemers van periode 3 mee kunnen doen met zijn of haar gekozen vriendje of vriendinnetje.

Het toernooi vindt plaats in de Bosbadhal!

Meer informatie volgt!

U kunt ons bereiken op:

Telefoon: 06-51549565.

E-mail: info@virgilvoetbalschool.nl

SCHRIJF JE DUS SNEL IN VOOR PERIODE 3 VAN DE VIRGIL VOETBALSCHOOL!

Met sportieve groet,

Stefan Berendsen

VIRGIL voetbalschool

Met trots melden wij onze nieuwe sponsor, te weten Reisbouw.nl

Wij organiseren sinds kort ook voetbalfeestjes.

Kijk hiervoor op onze pagina voetbalfeestje.

In samenwerking met

GRAND CAFÉ EMMELOORD

kunnen wij een kidsbox met snack, tegen vergoeding,  aanbieden

Virgil voetbalschool is nu

formeel erkend leerbedrijf

Voetbalschool is een droom die uitkomt

24 augustus 2020 om 09:04 uur Enmmeloord -

Hij had al snel in de gaten, dat een glansrijke carrière als voetballer er niet in zat.

Geen probleem, want trainen en coachen is zijn passie. Stefan Berendsen (21) opende vrijdag zijn voetbalschool.

‘Een droom, die uitkomt’, noemt de jonge ondernemer zijn project met een naam, die de ambities moet onderstrepen: de Virgil voetbalschool. De naam verwijst naar zijn held en voorbeeld, Virgil van Dijk. ‘De beste voetballer van Nederland’, vindt Berendsen. Virgil is een letterwoord. De letters staan voor vooruitstrevend, innovatief, reactief, groei, inzicht en leerzaam. De kernwaarden van de splinternieuwe voetbalschool van Berendsen, die vrijdagavond aftrapte met twaalf cursisten in de leeftijd van 7 tot en met 12 jaar, de doelgroep waarop hij zich richt.

Privétraining

De drive om anderen wat te leren zat er bij Stefan Berendsen al heel jong in. Toen hij nog in de jeugd van SC Emmeloord speelde, trainde hij al de jongste voetballertjes. Was ie nog maar veertien jaar. Hij kwam in de oudste jeugd niet in aanmerking voor de eerste selectie en dus besloot hij alles op trainen te gooien. Dat is nou eenmaal zijn passie. Via vv Balk en Be Quick Dokkum keerde hij terug bij SC Emmeloord, waar hij JO17-1 traint en nu dus een voetbalschool is gestart. Hij geeft zelfs privétraining. Heeft zich ook al een leergierige voetballer voor aangemeld.

Berendsen is tevreden over de belangstelling. Er hebben zich meer voetballers opgegeven voor zijn voetbalschool dan hij had verwacht. Voor de komende maanden gaat hij uit van een gestage groei. ‘Ik hoop over een jaar op zo’n dertig tot veertig voetballertjes. Daarna wil ik verder doorgroeien, binnen of buiten de Noordoostpolder.’ In eerste instantie mag hij (kostenloos) gebruik maken van de velden van Sportclub. Berendsen: ‘Een mooi gebaar van de gemeente.’ Zijn vader verzorgt de boekhouding (‘Heb ik ook geluk mee’), zodat hij zich helemaal op zijn onderneming kan richten.

Met een glimlach

Zijn oefenstof vergaart Berendsen op verschillende manieren: via internet, uit boeken, via sparren met collega-trainers en door zelf oefeningen te verzinnen. ‘Mijn trainingen moeten zo dynamisch mogelijk zijn. Ik ben een passievolle trainer, die elke training de oefenstof met een glimlach overbrengt op mijn jonge cursisten. Ze moeten elke training iets leren en ze moeten met plezier weer naar huis gaan. Dat is het allerbelangrijkste: plezier. Plezier in het voetbal krijg je door prestaties te leveren en andersom is dat ook zo.’

De voetballertjes krijgen een rapport mee naar huis, waarin staat welke onderdelen nog verbetering behoeven. ‘Dat is natuurlijk belangrijk’, zegt Berendsen, ‘maar nog belangrijker is dat de goede dingen ook in het rapport staan. Dat geeft een positief gevoel.’ Voorlopig gaat Stefan Berendsen proberen dat positieve gevoel in z’n eentje op zijn ‘volgers’ over te brengen. Als de groep uitdijt, kan hij altijd nog op anderen een beroep doen. Nu werkt hij vier dagen per week bij de kinderopvang (‘Geweldig werk’), maar Stefan Berendsen hoopt zich op enig moment alleen op de voetbalschool te kunnen richten. ‘Ja, ooit hoop ik met de voetbalschool zoveel te verdienen, dat ik ervan kan leven.’

Informatie: info@virgilvoetbalschool.nl. Zie ook Facebook.

Harry de Ridder